jeudi 17 septembre 2015

vetverbranding vertraagt

Hej,

ik weet niet zeker of dit de juiste plek is maar de vraag is nogal breed.

Ik ben sinds juni bezig met afvallen. Ik sport zo'n 5-6x per week in de sportschool ongeveer 1,5 - 2 uur per week. Ik gebruik hier bij niet direct een vast schema per dag. Wel wordt ik begeleid via een fysio afval traject en de oefeningen die ik doe heb ik van van hem meegekregen.

ik ben sinds juli ongeveer 10kg afgevallen. maar ik sta regelmatig een week of 2-3 vast op hetzelfde gewicht.

mijn gewicht: 112,8
leeftijd: 25
lengte: 186

ik heb onlangs ook nog de 111,x aangetikt maar eigenlijk de dag daarna tot nu een goede week later hang ik vast op de 112,8 - 113 kg terwijl er niks verandert is in mijn gewoonte

Een gemiddelde dag ziet er zo uit qua training:
- 10 minute interval fietsen
- 5 achtereenvolgende sets van 10 crunches, 10 double leg lifts en 10 een soort crunches met medicijnbal.
- 3 sets van 10x sit ups
- 3 sets van 10x optrekken aan een machine (met tegenwicht van 45 kg, ik weeg 113)
- 3 sets van 10x dips aan dezelfde machine (met tegenwicht van 45 kg, ik weeg 113)
- 3 sets van 10x bench press met 15kg aan elke kant
- 3 sets van 10x opdrukken
- 3 sets van 10x diagonaal optrekken aan touwen vanuit de biceps
- 3 sets van 10x diagonaal optrekken aan touwen vanuit de borst en schouders
- 3 sets van 20x squats met een 20kg dumbell
- 3x zoveel mogelijk proberen mezelf op te trekken aan rekken
- afsluiten met 30 minuten cardio

de volgorde is elke dag anders, hangt een beetje van de drukte in de sportschool af. ik begin wel altijd met 10 minuten fietsen en eindig met 30 minuten cardio

Dit doe ik nu zo'n beetje 5-6x in de week sinds juli. Mijn begeleider van de fysio zegt dat dit geen probleem is en ik wordt ook alleen maar sterker. als ik merk dat ik rust nodig heb dan neem ik ook gewoon 1 extra rust dag.

wat eten betreft eet ik variërend tussen de 2000 en 3000 kcal per dag. dit hangt een beetje af van wat ik op een dag doe.

een gemiddelde dag qua eten ziet er voor mij zo uit:
ontbijt:
een eiwitshake met melk en brinta er in

lunch:
sla met kip of sla met tartaartje of kaiserbroodje met cervelaat of vis

tussendoor:
2 eitjes met een appel of een eiwit shake met appel

avond:
sla met kip of sla met tartaartje of kaiserbroodje met cervelaat of vis

tussendoor:
2 eitjes met een appel of een eiwit shake met appel

Aanvullende info:
in de ochtend als ik wakker wordt neem ik een fatburner en vitamine tabletjes. ik merk dat ik hierdoor een flinke boost heb tijdens het sporten en intensiever door kan gaan dan wanneer ik bijvoorbeeld in de avond ga sporten.


Dit bovenstaande wissel ik 2x per week af met een "normale" avond maaltijd zoals rijst met kip en sla of aardappelen met vlees en groente etc.

tussendoor als ik lekkere zin heb ofzo eet ik soms nog een stuk fruit.

Over het algemeen heb ik geen honger tijdens de dag.

Wel moet ik zeggen dat ik 1x per week op mijn werk eet. dit is een snackbar... Ik weet dat dit niet zo gezond is maar ik zorg er die dag wel altijd voor dat ik niet boven de 3000 kcal kom op het einde van de dag.



Lang verhaal kort:

Hebben jullie tips om mijn process te verbeteren of moet het allemaal wel goed komen als ik dit volhoud?

het volhouden is momenteel niet mijn probleem. Ik voel me goed en ik vind het sporten leuk / verslavend. Wel vind ik het jammer en beetje vreemd dat ik soms 2 weken op 1 gewicht zit terwijl ik elke dag meer verbruik dan ik in neem.

Alvast enorm bedankt voor iedereens input


vetverbranding vertraagt

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire