lundi 14 septembre 2015

Een beginner met vragen!

Beste,

Afgelopen week heb ik me een beetje zitten verdiepen in het bodybuilden. Ik snap het meeste er van en ben ook nog bezig met het lezen van het boek `Burn the fat, Feed the muscle`.

Hier lees je veel over nutrition en ik snap het meeste er ook wel van, ze zeggen ook veel logische dingen. Echter zit ik met nog wat vraagjes, hopelijk kunnen jullie mij hier mee helpen.

Ik wil namelijk beginnen met de workout Stronglifts 5x5 wat de volgende oefeningen inhoud: Squat, Benchpress, BarbelRow en Deadlift. Echter ben ik van plan om dit in mijn eigen huis te doen, aangezien ik een sportschool vaak niet fijn vind aangezien het altijd zo druk is en moet wachten tot ik mijn spullen kan gebruiken.

Ik had een lijstje gevonden welke spullen je allemaal nodig zou hebben voor Stronglifts 5x5, echter schrik ik soms wel van de prijzen.

Ik zou volgens hun het volgende nodig hebben..

SPOILERS: TOON
Power Rack
• Body-craft F430
Barbell
• Rogue power bar
Bench
• Rogue utility bench
Plates
• Standard iron plates
• 8x20kg, 4x10kg, 4x5kg, 4x2.5kg, 4x1.25kg, 4x0.5kg
Fractional plates
• Iron woody (pound version)
Belt
• Inzer belt forever belt - 10mm single prong
Other
• Weight tree
• Spring clips – standard ones
• 3 layers of plywood – old stuff from parents
• One rubber mat for Deadlifts and Barbell Rows
• Resistance bands (professional pack Ironwoody)
• Chalk – plain regular chalk from local store
• Various kettlebells up to 32kg in weight


Daarnaast ben ik nog bezig met het maken van mijn voedingsschema die wil ik later hier dan posten.

Hier komen nog wat meer vraagjes
  1. Kun je tijdens het cutten ook de Stronglifts 5x5 doen of moet je dan puur cardio doen?
  2. de afgelopen 2 dagen heb ik elke dag 5 eieren op, ik heb nog niet mijn voedingsschema op orde en dacht dat dit al een goed begin was.
  3. Waar kan ik het beste de oefeningen vinden om zo te kijken hoe de techniek moet? Heb al op youtube gezocht maar je zag daar alleen zonder gewichten.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Met vriendelijke groet.


Een beginner met vragen!

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire