jeudi 17 septembre 2015

Heuppijn bij Deadlift/squat (vervangoefeningen vr home gym)

Hey DBB-ers,

Ik kom even uit lurkmode om te vragen of er iemand ervaring heeft met de blessure waar ik nu mee sukkel. Deze zomer haalde ik 5x142,5 squat en 5x200 DL en dat ging lekker, maar vijf weken geleden ben ik enorme heuppijn beginnen krijgen vooral bij deadlift.

Nu is ie zo geneukt dat ik al met moeite een doos kan opnemen :(. Heel scherpe pijn in het rechter-SI gewricht zonder uitstraling, enkel last als ik me moet bukken, ik kan perfect zitten, staan lopen en hurken als ik op de tippen van mijn tenen ga staan.

Ondertussen al vier weken geen lower body meer gedaan. Fysio en chiro gezien en zij zeggen dat het komt omdat ik slecht gealigneerde heupen heb, iets met de heupstabilisators dat langzaam erger is geworden. Ik doe al vier weken stretches en de chiro heeft gemasseerd maar volgens mij doet het geen zak. Het ging een beetje beter maar vorige week licht proberen deadliften en dat draaide snel in de soep. Nu zit ik weer op mijn reet mij te enerveren.

Ik train in een home gym met power rack dus ik ben aan het denken hoe ik vervangoefeningen kan beginnen doen - het ziet er alvast naar uit dat ik een tijdje niet meer ga DL'en of squatten :mad:

Iemand ervaring met dit soort blessures? Ik word knettergek van te wachten tot het goedkomt.
Bedankt alvast!


Heuppijn bij Deadlift/squat (vervangoefeningen vr home gym)

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire