mardi 15 septembre 2015

Combinatiegebruik supplementen

Beste experts,

Een vraagje mbt het gebruik van supplementen. Tot eind vorige week gebruikte ik volgende combinatie:
-Pre-workout: Assualt (MusclePharm)
-Tijdens training: BCAA (BPI)

Sinds zondag ben ik begonnen aan mijn laadfase van creatine (Optimum Nutrition).
Ik wou eens een nieuwe pre-workout testen en gebruik sinds gisteren Amino Energy van Optimum Nutrition.

Paar vragen
1) "moet" ik nog tijdens mijn training mijn BCAA (BPI) verder gebruiken? Want de zaken die hierin zitten, zitten ook in de Amino Energy als mij niet vergis? Is dit een goed idee? Is dit niet nodig gezien ik het dan tweemaal zou innemen?

2) Ik merkte gisteren dat ik precies meer "kracht" had. Komt dit van mijn nieuwe PWO? Het zou mij verbazen moest dit van de creatine zijn, gezien ik nog maar 1,5 dagen ver ben met mijn laadfase.
Wat mij wel opviel en mij niet echt tevreden stemde: ik had voldoende focus en blijkbaar ook voldoende kracht, maar ik voelde mij helemaal niet energiek. Ik zat behoorlijk vaak te geeuwen wat ik bij mijn vorige PWO niet had. Ook het idee dat ik nog maar aan mijn tweede oefening voor rug bezig was en nadien nog een hele reeks triceps moest doen, motiveerde niet. Terwijl ik hier vroeger absoluut geen last van had.

Iemand die hier een mogelijke reden voor kent? Ik heb nu 2 scoops genomen, gezien het mijn eerste keer was met deze PWO, vanavond probeer ik eens 3 scoops. Blijkbaar gaat het van 2 scoops (mild) tot 4 (moderate) en 7(extreme). Ik heb wel nog wat marge dus. Of zou het beteren met de tijd?
Ik lees ook wel eens dat de eerste paar keer met een nieuwe PWO anders zijn dan wanneer je het reeds verschillende keren hebt genomen.


Alvast bedankt voor de info!


Combinatiegebruik supplementen

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire