dimanche 13 septembre 2015

0% kennis op het gebied van fitness.. hulp gevraagd

Hallo allemaal,

Ik ben Ala en ik ben 17 jaar oud. Een jaar geleden was ik lid bij BasicFit, maar na een maand heb ik me weer uitgeschreven omdat ik motivatie verloor. Dat kwam omdat ik niet wist wat ik er mee wou bereiken. Nu heb ik besloten dat ik elke dag 1,5 uur wil fitnessen, maar ik heb geen idee hoe ik moet beginnen. Ik weet bijna helemaal niets over fitnessen, bepaalde termen, kortom dus een complete beginner..

Voordat ik mijn vragen ga stellen, even wat stats..

- Vrouw
- 1,59m
- 44 kg
- Vetpercentage..? Hoe meet je dat uberhaupt? :o

Ik heb altijd gezegd dat ik niet kon aankomen, hoeveel ik ook maar eet. Ik heb namelijk altijd gedacht dat ik genoeg eet, maar als ik er zo over nadenk eet ik eigenlijk helemaal niet veel. Ik ontbijt 9 van de 10 keer niet, en ik eet alleen in de middag. Dat wil ik ook veranderen, maar ik weet niet eens hoeveel kcal ik binnen moet krijgen per dag.. 2500? ???

Ik wil dus aankomen en wat spieren kweken (voornamelijk armen, benen & buik). Ook wil ik me aan een voedingsschema houden, want ik eet echt te weinig. Het is niet dat ik nou super gespierd wil zijn maar ik wil wel een strak buikje en wat aan mijn armen & benen doen. Maar, zoals ik zei, ik heb geen idee hoe ik moet beginnen.

Mijn vragen zijn dus:

- Hóe moet ik trainen? Er zijn genoeg oefeningen voor bijv. armen & benen, maar ik weet nooit wélke ik moet doen, hoelang, hoeveel reps? (zo noem je dat toch? :o) Wat voor fullbody oefeningen zijn er?
- Aan welk voedingsschema moet ik me houden? Waar moet ik dit vinden?
- Hoe bepaal ik met welke gewichten ik moet werken? Waarmee moet ik beginnen?
- Hoe lang moet ik trainen? Is 1,5 uur te lang voor een beginner of maakt dat niet uit?
- Moet ik beginnen aan supplementen? Zoja, welke? En waar zijn supplementen eigenlijk goed voor?
- Hoe hou ik eigenlijk bij hoeveel kcal ik binnen krijg?

Zoals jullie zien zit ik dus met een heleboel vragen.. Sorry, maar in m'n eentje kom ik er niet uit :( Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast hartelijk bedankt,
Groetjes,
Ala


0% kennis op het gebied van fitness.. hulp gevraagd

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire