mardi 15 septembre 2015

Brian's dagboek

Ook maar eens besloten om een log bij te gaan houden, aangezien ik het wel leuk vind om m’n progressie met trainingen/foto’s bij te houden, en eventueel wat tips op mijn trainingen te kunnen krijgen.

Wat achtergrond info: Op mn 17e begonnen met krachttraining, zonder enige kennis van voeding en volgde toen een 3 daagse bro-split. Op mn 18e last gekregen van een schouderblessure, van de dokter naar meerdere fysio’s laten sturen en weer door naar het ziekenhuis. In eerste instantie was het alleen een ontstoken pees. Na lang zeuren en een beetje overdrijven qua pijn toen toch een kijkoperatie gehad, en toen bleek er toch een scheur in mijn rotator cuff te zitten. Dit is toen vast gezet en toen kon ik maanden herstellen.
Vervolgens voordat ik uberhaupt kon trainen precies hetzelfde verhaal gehad maar dan aan mn andere schouder. Al met al na 3 jaar geblesseerd te zijn geweest heb ik me in juli 2014 weer ingeschreven bij een sportschool.
Op dat moment woog ik 77 kilo bij 1,92m en zo’n 10-11% vp (geschat). Op dit moment weeg ik 92kg bij 1,92m en 13,5%.
De eerste maanden alleen maar aan herstel gewerkt, en vanaf januari 2015 vollop voor massa gaan trainen.

Ik train nu via een ub/lb schema 4/5x per week. Ik werk in de continudienst dus heb af en toe rare eet/trainigstijden.
Op dit moment ben ik aan het bulken, op zo’n 4000kcal en dit zal ik voorlopig blijven doen. Ik heb afgelopen zomer een keer geprobeerd wat te cutten, bleek niet mijn ding te zijn voorlopig. Voelde me na 2 weken ellendig mager en begon wat blessures op te lopen omdat ik gewoon veel te snel veel te veel vet wilde verliezen (iedere ochtend op lege maag cardio, na de KT nog 20min HIIT cardio en dat onder onderhoud).
Foto’s zal ik uploaden als ik er tijd voor heb thuis, van juli 2014 en mn huidige shape.
Ik ga proberen iedere training hier te updaten en zal af en toe wat foto’s toevoegen.
Op dit moment loop ik nog met een onderrug blessure wat volgens m’n fysio opgelost moet worden met stabilisatie oefeningen. Hiervoor heb ik tijdens het cutten nog een knieblessure opgelopen dus helaas m’n benen moeten verwaarlozen. Lower vind ik net zo heerlijk trainen als upper dus ik hoop zo spoedig mogelijk weer maximaal te kunnen knallen op beide trainingen.

Morgenochtend is het weer tijd voor UB, en ook gelijk de eerste dag van mijn nieuwe schema dus ik zal morgen meteen updaten!

UB/LB schema;
SPOILERS: TOON
Upper Body A
1. DB Press
3 sets of 8-12 reps.
2-3 minutes rest between sets.
2. Barbell Rows
3 sets of 8-12 reps.
2-3 minutes rest between sets.
3. Incline Dumbbell Press
3 sets of 8-12 reps.
1-2 minutes rest between sets.
4. Lat Pull-Downs
3 sets of 8-12 reps.
1-2 minutes rest between sets.
5. Lateral Raises
2 sets of 10-12 reps.
1 minute rest between sets.
6. Triceps Press-Downs
2 sets of 10-12 reps.
1 minute rest between sets.
7. Dumbbell Curls
2 sets of 10-12 reps.
1 minute rest between sets.

Lower Body A
1. Deadlifts
3 sets of 5 reps.
2-3 minutes rest between sets.
2. Leg Press
3 sets of 10-12 reps.
1-2 minutes rest between sets.
3. Seated Leg Curls
3 sets of 8-10 reps.
1-2 minutes rest between sets.
4. Standing Calf Raises
4 sets of 6-8 reps.
1-2 minutes rest between sets.
5. Abs


Upper Body B
1. Pull-Ups
3 sets of 6-8 reps.
2-3 minutes rest between sets.
2. DB Shoulder Press
3 sets of 8-12 reps.
2-3 minutes rest between sets.
3. Seated Cable Row
3 sets of 8-12 reps.
1-2 minutes rest between sets.
4. Dumbbell Bench Press
3 sets of 8-12 reps.
1-2 minutes rest between sets.
5. Dumbbell Flyes
2 sets of 10-12 reps.
1 minute rest between sets.
6. Barbell Curls
2 sets of 10-12 reps.
1 minute rest between sets.
7. Skull Crushers
2 sets of 10-12 reps.
1 minute rest between sets.

Lower Body B
1. Squats
3 sets of 8-12 reps.
2-3 minutes rest between sets.
2. Romanian deadlift
3 sets of 8-12 reps.
1-2 minutes rest between sets.
3. Seated Calf Raises
4 sets of 10-12 reps.
1-2 minutes rest between sets.
4. Walking lunges
4 sets of 10-12 reps.
1-2 minutes rest between sets.
5. Abs
x sets of 8-15 reps.
1 minute rest between sets.


Brian's dagboek

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire