mercredi 16 septembre 2015

Explosiviteit

Hallo iedereen!
Ik ben een jongen van 16 jaar en train nu ongeveer al 4 maanden. Ik train alles in functie van basketbal( dat probeer ik toch), want ik speel op een redelijk hoog niveau. Zoals jullie mss weten is het zeer belangrijk om explosief te zijn en vooral: hoog te kunnen springen. Mijn doel is dus vooral om mijn sprongkracht te verbeteren.
Ik heb een schema gevolgd dat mijn trainer in de fitness had opgesteld, maar nu stelde ik mijzelf de vraag wel of dit wel geschikt is voor mijn doelstellingen? Ik kwam op internet artikels tegen waarin gesproken werd over the dunamic effort methode ect. Mss is dit soort training wel meer geschikt?
Mijn training ziet er zo uit:

Squat 12 10 8 6 3×4
Leg press: 4×10
Deadlift: 4×6
Hamstring curls: 4×8
Hang cleans: 4×6
Lunges : 3× 20 meter

Zoals je hier kan zien zitten er in mijn training geen pylometrische oefeningen, want men zegt dat basket zelf al pylometrisch genoeg is. Ik train 4-5×/week basket.

Ik doe dit elke week 1× en dan nog 1/2 × per week een upperbody split met op de ene dag borst en armen en de andere dag schouders en rug.

Het schema dat ik volgde heeft me wel geholpen, ik ben hooger beginnen springen (zeker in het begin), maar nu heb ik het gevoel dat ik niet echt meer vooruit ga?
Mss zijn er andere/ betere trainingsmethodes zoals de dynamic efgort methode of de repition methode of iets dergelijks?


Explosiviteit

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire