mercredi 26 août 2015

Switch naar cardio ipv cutten

Ik ben van plan om de komende tijd wat vet te gaan lozen dmv cardio, dit in tegenstelling tot de cut-periodes die ik normaal gesproken gebruik. Mijn idee is om 's morgens voor het ontbijt (want> geen/lage voorraad kh's) een uurtje te knallen op een crosstrainer (70% vd max hartslag?) met daarnaast een kcal inname die overeenkomt met mijn gebruikelijke onderhoudsschema.

Paar vraagjes hierbij:

Hoezeer loont het wanneer ik besluit om eerst een periode de oefening op te bouwen? Dwz; echt gericht trainen op steeds meer weerstand? Het lijkt mij sowieso verstandig om eerst met een kcal overschot (rekening houdend met de verbrande kcal's) de conditie op te bouwen? Of is dit overbodig?

Is het verstandig om mezelf een limiet te stellen bij het verbranden? Een dikke 1000 kcal's onder onderhoud wil ik mijn spiermassa in de cut normaliter niet aandoen, maar gaat dit ook (even hard) op wanneer je het tekort pakt dmv verbranden?

Is het verstandig om 'iets' naar binnen te werken voor het verbranden? Kcal's lijken mij overbodig, maar wellicht iets om het proces te ondersteunen? Bcaa's overweeg ik momenteel, cafeïne sla ik liever over. Andere aanradertjes? Iets van chia om de maag mee te vullen oid?

En hoe zal ik de krachttrainingsdagen aanpakken? Ik denk nu op die dagen de cardio in de ochtend te willen overslaan en dan in ieder geval op onderhoud (rekening houdend met..) te eten. Is het vervolgens wel verstandig om de dag erna weer een kcal tekort op de crosstrainer te pakken? Ik speel nu met het idee om mijn trainingsschema's terug te brengen naar 2 sessies/dagen met een herstel dag erna gevolgd door een x aantal dagen een kcal tekort via de cardio. Puik plan? Of moet ik dat heroverwegen?

Alle input wordt gewaardeerd! Wat ik wil is een meer flexibele manier van vet verbranden waarbij ik krachtverlies uiteraard wil beperken en als het even kan wil ik mijn energiepeil gedurende de dag hoog houden. Met name dat laatste is de reden waarom ik dit van plan ben ipv het gebruikelijke cutten.


Switch naar cardio ipv cutten

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire