vendredi 28 août 2015

Te hoog TSH

Afgelopen week heb ik een bloedonderzoek laten doen. Dit onderzoek vond plaats na 4 weken in mijn cruise te zijn. De resultaten zagen er relatief goed uit, alleen het enige dat mij zorgen baart was de uitslag van mijn TSH.

TSH 5,5 mU/l (0,27 - 4,20)
T4 vrij thyroxine 10,9 pmol/l (10,0 - 19,0)

Een ruim jaar geleden heb ik T3 gebruikt, maar dit bleek niks voor mij te zijn en heb het sinds dien ook niet meer gebruikt.

Nu is het voor mij moeilijk om een beeld te creëren wat deze uitslag nou precies betekent. Ik zie ze op Amerikaanse fora al praten over hypothyroidism bij waarden van 4,2>. Ik heb zelf geen merkbare bijwerkingen. Mijn metabolisme is zelfs erg hoog en moet veel eten om ook maar iets aan te komen. Zijn dit waarden waarvoor ik een afspraak moet maken bij de dokter, of is het niks om mij zorgen over te maken.


Te hoog TSH

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire