dimanche 30 août 2015

bulk & cut vs. (c)lean bulk

Ik zou graag jullie advies willen weten over spieren opbouwen tussen de bulk & cut cycle (bijv. 3 maanden bulken met 2kg per maand, gevolgd door 3 maanden cutten) en de (c)lean bulk (bijv. 6 maanden langzaam bulken met 1kg per maand). Ik loop op dit moment nogal vast welke van deze twee ik zal doen. Meerderheid heeft het over de bulk&cut methode, maar ik vraag me af of de clean bulk niet even effectief is als je het bekijkt op een lange tijdsperiode. Ik kijk nogal op tegen de bulk&cut methode aangezien ik zeker gelukkiger ben wanneer ik wat buikspiertjes kan zien i.p.v. me opgezwollen te voelen ondanks ik weet dat ik gains maak.

Verdere info over mij: 185cm, 20jaar, 73kg (heb al een tijdje m'n bf% niet gemeten). Begin dit jaar heb ik een aantal maanden gecut waarbij ik van 83 naar 75kg ben gegaan, hierbij heb ik de RTP 3-day split routine gevolgd. Op deze foto (genomen voor het ontbijt, let niet op de spiegelvuil) is te zien dat ik al aardig wat buikvet heb.

Daarnaast zou ik graag willen weten welke routine het beste bij mij zal passen. Ik heb al gekeken naar vele routines, zoals de 4-day PHAT en PHUL, maar het is lastig om de beste te kiezen.


bulk & cut vs. (c)lean bulk

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire