samedi 29 août 2015

Wat is een realistisch doel? (+ enkele andere vragen)

Hallo allemaal,

Begin deze maand ben ik begonnen bij een sportschool in de buurt. Ik had me eerst aardig ingelezen op het forum hier (tip van een kennis van me), en ben begonnen met een voedingsschema. Mijn doel is om gewicht aan te komen (ben erg licht voor mijn leeftijd (20 jaar / 66,5 kg / 180 cm). Op het begin van deze maand stond ik op 62,1 kg. Inmiddels is dit 66,5 kg geworden. Had op het begin wel erg last van mijn maag (winderigheid en stoelgang), en dacht dat het lactose-intolerantie zou zijn, maar deze klachten zijn inmiddels voorbij. Denk dat het puur was omdat ik moest 'leren eten' Wat ik nu nog eigenlijk zoek is een doel. Ik weet niet wat realistisch en verstandig is.Wat is voor mij een goed doel om aan gewicht aan te komen? En in wat voor periode?

Mijn voedingsschema is als volgt:
SPOILERS: TOON


Ik heb deze opgesteld aan de hand van Harris Benedict formule. Nou heb ik daar al een vraagje over. Ik zie geregeld voorbij komen dat je 1,5 gr eiwit / kg lichaamsgewicht moet nemen. Op mijn schema kom ik uit op 230 gr. Dat is dus ruim 3x mijn lichaamsgewicht. Is dit wel goed? Het klopt wel volgens de formule namelijk.
Volgens mij klopt mijn schema verder, maar vraag het toch maar: Is dit een goed voedingsschema?

Als trainingsschema heb ik op het moment nu:
Barbell Full Squat (3*12)
Barbell Bent over Row (3*12)
Barbell Bench Press (3*12)
Wide Grip Lat Pulldown (3*12)
Barbell Standing Military Press (3*12)
Dumbell Bicep Curl (2*12)
Cable Rope Triceps Pulldown (2*12)
Barbell Floor Calf Raise (2*12)

Let verder nog niet echt heel erg op de gewichten (wel gooi ik er 2,5 kg / week bij-op).


Wat is een realistisch doel? (+ enkele andere vragen)

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire