jeudi 30 juillet 2015

UB/LB of 1 spiergroep per dag

Hallo

ik ben sinds een paar maanden actief op dit forum. ik sport al 3,5 jaar actief 5-6 dagen in de week.
de eerste 2 jaar trainde ik zonder dat ik eigelijk wist wat ik aan het doen was.
trainde toen elke spiergroep 2x in de week en was soms 2,5 uur in de sportschool....
het afgelopen jaar ben ik elke spiergroep 1x per week gaan traine, en dat met 5x traine per week dus elke dag een spiergroep.

daar mee ben ik het afgelopen jaar heel veel vooruit gegaan en dit bevalt me nog steeds erg goed.
om de 6 tot 8 weken maak ik voor me zelf een nieuw schema met andere herhalingen en andere sets, ook wissel ik daar in met mijn oefeningen.
(voor zo ver dat mogelijk is want mijn sportschool bied niet heel veel maar veranderen van sportschool zit ik al lang over te denken dus alles is mogelijk)
nu ben ik maar 1 tot 1,5 uur max aan het traine en daar bij doe ik vaak ook 15 tot 20 min cardio op het eind van mijn training. (zeker in de zomer periode :p)

afgelopen afgelopen 6 weken heb ik 12-10-8-6 getraind. en de afgelopen week heb ik niet getraind, voor mezelf even wat rust gepakt ( voor het eerst in 3 jaar ...:rolleyes: )
ik zit er nu al naar uit te kijken om maandag weer te beginnen.

Alleen wil ik weer een nieuw schema.

weer even een nieuwe start, een frisse wind.
ik zat er zelf aan te denken om 2x8 2x6 te doen.
maar nu lees ik hier op dit forum ook veel over UB/LB schema's. hier heb ik heel weinig tot geen ervaring mee, en vind het daarom ook moeilijk of ik dit wel zou gaan doen. want alles 1x per week bevalt me nog prima, maar zou het niet eens goed zijn om weer te veranderen / vernieuwen.

ik vind dit een moeilijke keuze...
kan iemand mij mischien aan een goed UB/LB schema helpen.
of een goed schema voor elke dag 1 spiergroep
Alles is welkom!

oja en mischien ook wel fijne info (waar tips ook welkom voor zijn)
ik let goed op wat ik eet en wanneer ik het eet.
een precies voedings schema volg ik niet want ik woon nog thuis dus daar profiteer ik nog van.
maar kwark met muesli en Veel fruit en groenten, grofvolkoren brood en mager vlees (kipfile en paardenrook vlees) gaan er snel door heen hier.


UB/LB of 1 spiergroep per dag

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire