mercredi 29 juillet 2015

Clean-bulk of cut met laag testo gehalte?

Hallo allemaal, Ben ondertussen een jaartje aan het trainen en kom van ver (25%+ vetpercentage). Heb altijd een hekel gehad aan mijn fysiek (puffy nipples, lichte vorm van gyno, skinny fat) en heb onlangs bloed laten prikken. Testo gehalte was 10, wat precies valt in de onderkant van wat "gezond is" dus gaan ze daar (waarschijnlijk) niks aan doen. Oestradiol was te hoog wat misschien die lichte vorm van gyno (wat tevens een beetje klierweefsel is heeft echo uitgewezen) kan verklaren.

Tegenwoordig ben ik wel een beetje tevreden met mijn fysiek, door vetpercentage te verlagen zijn mn spieren nu een beetje zichtbaar, klein beetje buitenste randje van abs als ik een beetje schuin sta en ze aanspan, maar ik ben (te) dun. Ik zou graag wat meer massa aanzetten in de vorm van spier maar ben bang dat door mn lage testogehalte ik voornamelijk vet aan zal zetten. Wat is aan te raden? door cutten naar 10% en dan voorzichtig te clean-bulken of is er een betere weg? Iemand misschien ervaring met een laag testeronniveau op jonge leeftijd?

Stats zijn zelfde als links staat: 1,77, 24j, 13%, 68kg


Clean-bulk of cut met laag testo gehalte?

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire