jeudi 30 juillet 2015

Been nu al aantal dagen onder spanning/tinteling (??)

Het is lastig te omschrijven, maar ik heb nu al een aantal dagen last van een soort tinteling over m'n gehele rechterbeen. Het is als het ware alsof de spieren in m'n been (zowel achterkant bovenbeen/hamstring regio als kuiten) zichzelf de hele tijd kort aanspannen en loslaten. Opzich is dat gevoel vrij bekend bij me, ik heb het na trainingen wel vaker en ook wel eens bijvoorbeeld in m'n schouder. Bij je schouder is het goed te zien, dan zie je gewoon de spier zichzelf aanspannen en loslaten als een soort zenuwtrekje of elektrisch schokje ofzo. Dit fenomeen duurt bij mij meestal echter gewoon heel even of op z'n max 1 avond ofzo na een training of vermoeiende inspanning ofzo, ik zie het als een alternatieve vorm van kramp of iets dergelijks.

De tintelingen in m'n been duren nu echter al een paar dagen. Bij belasting (lopen / rennen / sporten) totaal geen last van, maar als ik op 'n stoel of bank zit, of 's nachts in bed ligt, maken m'n spieren constant die tinteling. Het is alsof ze overbelast zijn of iets dergelijks (terwijl ik niets extreems gedaan heb de afgelopen dagen). Aangezien het mijn rechterbeen betreft en ik mijn rechter hamstring in mijn leven al 3 keer gescheurd heb ben ik vrij benieuwd of iemand deze klachten herkent of dan ook weet aan te duiden wat het probleem / oplossing zou kunnen zijn.

De tintelingen beperken zich btw niet alleen tot m'n rechterhamstring, het is ook in m'n kuiten te merken bijvoorbeeld..


Been nu al aantal dagen onder spanning/tinteling (??)

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire