jeudi 30 juillet 2015

Energiebehoeft ahv % of gr per kg?

Goedendag,

Even een dingetje wat ik nogal verwarrend vind.
De een zegt dat je je voedingsbehoefte moet berekenen aan de hand van percentages en de ander zegt weer aan de hand van grammen per kg lichaamsgewicht met daarbij het advies 1gr vet per kg, 2gr eiwit per kg en de rest opvullen met kh.

In mijn geval levert mij dit dus 2 berekeningen op:

Ik ben 29 jaar, 80kg, 11% vetpercentage, sport regelmatig (4x pw)

Basisbehoefte is 2950 kilocal

A.h.v. percentages typerend voor mesomorph:
40% kh = 295gr
30% eiwit = 222gr
30% vet = 99gr

A.h.v. gr per kg:
583gr kh = 1750 kcal
160 gr eiwit = 480 kcal
80gr vet = 720 kcal

Bij de % heb ik het idee dat het wat meer gebalanceerd is maar daar hoor ik vaak het commentaar dat het teveel eiwitten zijn en lijken mij de vetten wat hoog.

Bij de gr per kg heb ik het idee dat het gewoon veelste veel koolhydraten zijn...

Wat is nou wijsheid om aan te houden? wat doen jullie?


Energiebehoeft ahv % of gr per kg?

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire