mardi 28 juillet 2015

Cut log (Tips / adviezen altijd welkom!)

Beste Bodybuilders,

Na heel wat maanden twijfelen om te gaan bulken of te gaan cutten heb ik uiteindelijk besloten om toch te gaan cutten omdat ik toch teveel vet heb (ik gok zelf tussen de 20 ~ 22,5%) en mijn spieren niet genoeg naar voren komen door het hoge VP wat ik heb. Graag zou ik naar de 12% willen gaan! Ik heb een voedingsschema gemaakt en een trainingschema dat volgens mij goed zou moeten zijn voor de cut. Uiteraard heb ik graag wat tips / adviezen hoe het beter kan.

Zie hieronder het voedingsschema wat ik hanteer op een vrije dag waarop ik train:



Ik probeer laag in de koolhydraten te zitten. Ik heb voorheen een koolhydraat-arm dieet gedaan en ben hiermee 10 KG afgevallen. Past dit ook bij het cutten?

Hieronder nog een voedingsschema van een werkdag waarop ik niet train (rustdag):



Ik wil nog een voedingsschema gaan maken op dagen waarop ik werk en train, zodra ik deze heb gemaakt zal ik hem hier uploaden.

Het trainingsprogramma wat ik hanteer is als volgt:

Stronglifts 5x5 3 tot 4 keer in de week gedurende 45 min (squat, bench, deadlifts). Na elke training doe ik 15 min cardio en probeer ik mijn hartslag rond de 155 BPM te houden (dit zou volgens berekeningen in de sticky's mijn ideale hartslag zijn om vet te verbranden). Misschien moet ik toch iets langer cardio doen om meer / sneller vet te verbranden? Of liever een heel ander trainingsschema toepassen?

Stats (heb nog niet echt me max eruit kunnen halen, dus dit is een schatting):

Bench: 5x70KG
Squat: 5x70KG
Deadlift: 5x100KG

Hier een foto van januari 2015:



De foto's hieronder zijn van deze maand (juli 2015):



En nog 1:



Tussen januari en juli heb ik niet echt ge-cut. Ik heb zelf een tijdje proberen te bulken maar ben hier toch maar van gaan afzien. Ik ben momenteel 85.7 KG, ongeveer 22,5% vet en 183cm lang. Ik hoop dat hier wat tips / adviezen kan krijgen om zo snel mogelijk vet te verliezen. Graag hoor ik of ik nog wat kan aanpassen aan mijn voeding en/of trainingsschema.


Alvast bedankt voor de moeite,

Een mede bodybuilder in opkomst!


Cut log (Tips / adviezen altijd welkom!)

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire