lundi 27 juillet 2015

Rijst ed. trekken snel vocht aan buiten de koelkast

Al jarenlang kook ik zo'n 400 - 500 gr rijst in m'n rijstkoker en het gedeelte wat niet opgaat die dag, eet ik dan de volgende dag nog op. Dat laat ik dan gewoon in de rijstkoker zitten. Sinds enkele weken bederft het echter zeer snel buiten de koelkast; de volgende dag is m'n rijst een soort havermoutpapje geworden. Ik heb vroeger zelfs momenten gehad dat ik na een dag of 5 nog prima rijst uit m'n rijstkoker kon eten. Maar nu wordt het een natte smerige drap. Hetzelfde gebeurt echter ook met andere dingen, zoals bijv. met een prei (zie afbeelding hieronder). Het wordt allemaal gewoon nat en kleverig en ik heb geen idee waarom. Iemand ideeën?



Rijst ed. trekken snel vocht aan buiten de koelkast

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire