vendredi 31 juillet 2015

Lying Leg Curl

Omdat ik toch een keer mijn hamstrings wil isoleren, naast RDL ter afwisseling, de oefening voor de 2de keer gedaan deze week.

En jahoor: net zoals de eerste keer naderhand, "pijn" zeurend gevoel ervaar bij de knieholte binnenzijde van de been ( het gedeelte waar je buigt en strekt ).
( iemand idee welke benaming en hoe het desbetreffende punt heet )

Niet direct pijn of tijdens de oefening zelf maar later op de avond, dit trekt na een paar dagen grotendeels weg.
Helemaal als ik een tijd heb gezeten voel ik het echt even goed bij het opstaan bij het buigen en strekken bij de knieholte.

Het is een een verkrampt / prikkend / zeer onaangenaam gevoel wat doorsuddert over de dag(en).
Nu een paar dagen later is het zowat weg, gister met training Deadlift / Front Squat ging goed totaal geen problemen.

Voor de rest enorme spierpijn in de hamstrings, op zich heeft de oefening zijn dienst bewezen.
Als ik naar UB/LB, Push/Pull schemas kijk, ontkom ik er bijna niet aan om ooit deze oefening te gaan doen.

Ik heb als gewicht 15kg gepakt en dan 3 series van 8hh.

Misschien te hoog in gewicht? Uitvoering is verder wel goed.


Lying Leg Curl

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire