mercredi 29 juillet 2015

Intro Baby fat

Hey,

Na een slechte periode van een jaar ben ik behoorlijk zwaarder geworden. Enkele maanden geleden heb ik een (juiste?) beslissing gemaakt om deze slechte periode af te kunnen sluiten. Kort daarna ben ik begonnen met het werken aan mijn gewicht. Ik woog begin april 107kg met een lengte van 1,95 mtr. Dat zat heel erg in de weg en ik walgde ervan telkens wanneer ik in de spiegel keek.

Ik heb toen een knoop doorgehakt en begonnen met een dieet. Een dieet van gezond en vers voedsel bestaande uit 50% koolhydraten, 30% eiwitten en 20% vet. Tevens ben ik begonnen met sporten. Eerst alleen cardio 3-5x per week. Momenteel sinds 3 weken doe ik 3x krachttraining (full body) met 25 mins cardio en daarnaast ook nog 2 dagen cardio van 35 minuten. Ik zorg tijdens de cardio (middels een borstband) altijd dat mijn hartslag rond de 120 is. Het gaat me goed af. Ik heb echt behoefte om te sporten en ik pak ook met regelmaat de fiets of ik loop ipv dat ik de auto neem. Op mijn werk kies ik soms voor de trap ipv de roltrap. Waarom niet ? Ik zoek een excuus om bij iemand langs te gaan zodat ik lekker even 25 minuten kan fietsen (en weer terug!).

Ook het eten gaat goed. Ik heb geen honger en ik vind alles wat ik gedurende de dag eet ook lekker. Soms mag ik wel eens wat meer groente nemen. Op mijn (eenvoudige) sportschool hebben we een digitale weegschaal die alle waardes in je lichaam meet. Ik weet dat dit geen nauwkeurig apparaat is maar het geeft wellicht meer aan dan mijn eigen weegschaal die alleen mijn gewicht kan meten. Op zich zit er wel logica in wat de weegschaal op de sportschool aangeeft.

Toen ik alleen cardio deed viel ik ook een beetje af op spierafbraak. Toen ben ik begonnen 3x week wat oefeningen thuis op een matje, opdrukken, crunches etc. De weging erna was ik vet kwijt en had ik mijn spieren behouden. Momenteel gebruik ik kracht apparaten en dumbells . Ik train serieuzer en sinds de laatste weging was ik 1,3 kg in spieren aangekomen en zelf 3,9 kg vet verloren.. Allemaal ongeveer ik weet het... Daarom post ik hier ook een foto waardoor ik hopelijk er achter kom wat (wederom) ongeveer mijn vet % is. Owja voor ik afsluit momenteel weeg ik 93kg en daar ben ik heel blij mee.

Mijn doel ? Even denken, het resterende van mijn buik weg zien te krijgen, hij moet gewoon plat worden, geen idee maar ik denk nog 7 á 8 kg vet.... Die buik, die heb ik al zolang ik me kan herinneren.

grtn Baby fat



Intro Baby fat

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire